Sunday, December 18, 2011

What Girls Look At man

hahaha seriously xbole blah....jaga2 mata anda lps nih kaum hawa ye..hahahaha...




*patut buat lelaki kalau tgk perempuan tau...lg byk point...wakakakaka

Saturday, November 26, 2011

Sihir atau ilmu Hitam

Semenjak aku masuk sem nih... telinga aku asyik berdeing jek dgn perkataan sihir/ilmu hitam/ bnd halus....
sbb apa aku ckp mcm nih...hmpir 4 org kwn2 terdekat aku menceritakan bnd ni...





otak aku terus keluar '??????'..
aku bukan xpercaya bnd2 nih...tp jgn terlalu percaya....




tapi mmg kesian kwn2 aku yg kena sihir nih...hidup depa xtenteram... nak solat xtenang, datang bulan xbetul...hidup xkeruan... sbb bnd2 pedajal manusia yg bodoh!... yg pedajal perempuan selalu nya lelaki...dan yg pedajal lelaki selalunya perempuan.... tp disebabkn kwn2 aku nih perempuan maka lelaki laa yg buat bnd haram + bodoh + bangang tuh...

Wahai kaum adam..ingat la menyekutu Allah s.w.t dan pedajal manusia nih berdosa besar...elak dosa ang tuh xdiampunkan..yg aku pelik nih...lelaki percaya betul dgn kerja2 setan iblis nih ek?? mcmna kauorg nk conduct family ko kalo ko buat bnd2 keji nih? hentikan lah kaum adam yg pedajal kaum hawa disebabkan perempuan itu tolak cinta mereka... itu lg alasan plg bodoh+ bangang aku dgr........... tau x betapa seksanya kehidupan mereka atas kejahatan ko...ko igt ko da menyihir perempuan tuh ko bole dpt depa?? silap !....

kawan2 aku yg terkena sihir nih dikalangan mereka yg cantik2... kepada kaum hawa..agak2 xsuka lelaki tuh tolak la cinta bodoh mereka tuh baik2..jgn smpai silap berkata2.. tapi lelaki nih xpaham kalo org xsuke...kesian betul...

pesanan ringkas dr pihak penaja... hentikanlah menyihir orang!







adddiiiiooossss,chiiaooww chiinnn chiiii

Thursday, November 24, 2011

Chelsea OH Chelsea!!

CHELSEA!! WHY??

Boleh kalah dgn Arsenal and Liverpool??


Adakah sbb coach dia xde kredibiliti sbg seorg coach yg berjaya??
AVB jaga2 la posisi anda..


Pemain xhebat??
ada jek Terry, Lampard, Drogba,Torres, Anelka and ++
taraf dunia diorg nih xhebat ke??


AVB walaupun kau handsome tp jaga2 la...
Patutla Drogba xboleh ngam dgn kau...hahaha


BENGANG ATAS KEKALAHAN 2 KALI!!


Thursday, November 10, 2011

PSM


ini bukan PARTI SOSIALIS MALAYSIA ataupun PUSAT SAINS MALAYSIA
tetapi ini projek siap mati!
Skang teramat kebizian yg melimpah ruah...

PSM aku makin menyesak kan...huh..

<>
agak2 sapa2 yang bole composekan tajuk lagu nih ke lirik lagu...
waaa caya sama lu la!

Modelling the Ionospheric horizontal Gradient bla bla bla bla bla bla...................
(panjang yang amat,aku xhengat la)..hahaha
patut pun sv aku hangin...
hahaha ....


DOAKAN LA AKU DAPAT BUAT PSM NIH DGN JAYANYA....


adddiioooosss chiaaww chinnn chhhiiii..

Saturday, October 29, 2011

kenapa perempuan tak setia??

sejak2 akhir member berjantina lelaki selalu tanya?? kenapa perempuan nih xsetia???
meh aku jawabkan dengan jelas sekali...


"sebab nya perempuan hanya akan setia selepas berkahwin.insyaAllah.
sebab tuh lah zaman bercinta2 monyet nih diorg xsetia..
(dosa woooo xsetia ngan suami sendiri)
sbb lps kahwin diorg xboleh kahwin 4....
lelaki lps kahwin boleh jek nak psg 4..."

PUAS HATI JAWAPAN AKU??


adiosss...chiaoow chinnn chiii

kaya

dulu kau kaya ko xpernah pikir masa ko bakal susah
(mmg aku tau kau pernah susah)....
tapi xlama kau rasa hidup susah.
sekarang Allah dah bg rezki lebih xpayah mengungkit2.

sekarang dah susah ko mengungkit pasal org senang bukan kaya....

cerita yang ko xpernah cukup makan apa la...

tapi aku tgk ko bukan main lagi...

upload kat FB tempat makan yg kelas2 jek

xperlu lah sesenang hati cakap org kaya

sedangkan kita xtau apa yg org tu rasa masa dalam susah



sila jaga2 kata2 anda sebelum mengomen org lain

adiosssss.,chaow chin chiii

Thursday, September 8, 2011

prof melawan pelajar

Seorang atheist yang juga professor falsafah bercerita dalam kuliahnya mengenai masalah yang dihadapi oleh sains berkenaan dengan Tuhan. Dia meminta seorang pelajarnya bangun dan beliau bertanya…

Prof: Kamu percayakan Tuhan?

Pelajar: Suda...h semestinya professor.

Prof: Adakah Tuhan itu baik?

Pelajar: Ya

Prof: Adakah Tuhan itu amat berkuasa?

Pelajar: Ya

Prof: Saudara saya meninggal kerana kanser walaupun dia berdoa kepada Tuhan agar dia boleh sembuh. Kebanyakan kita akan cuba membantu mereka yang sedang sakit tetapi Tuhan tidak. Jadi macamana Tuhan itu baik? Hmmm?

(Pelajar berdiam diri)

Prof: Kamu tidak boleh menjawabnya ya? Mari kita teruskan lagi anak muda. Adakah Tuhan baik?

Pelajar: Ya.

Prof: Adakah syaitan baik?

Pelajar: Tidak.

Prof: Siapa yang mencipta syaitan?

Pelajar: Tuhan.

Prof: Tepat sekali, beritahu saya anak muda, wujudkah kejahatan didunia ini?

Pelajar: Ya.

Prof: Kejahatan ada dimana-mana bukan? Dan Tuhan mencipta semuanya, betul?

Pelajar: Ya.

Prof: Jadi siapa yang mencipta kejahatan?

(Pelajar tidak menjawab)

Prof: Bukankah terdapat penyakit? Keruntuhan moral? Kebencian? Keburukan? Semua perkara yang dasyat ini wujud didunia ini bukan?

Pelajar: Ya professor.

Prof: Siapa yang menciptanya?

(Pelajar tiada jawapan untuknya)

Prof: Science menyatakan yang kamu ada 5 deria untuk mengenalpasti dan melihat dunia disekeliling kamu, beritahu saya anak muda, pernahkah kamu melihat Tuhan?

Student: Tidak pernah professor.

Prof: Sila beritahu jika kamu pernah mendengar akan Tuhan itu?

Pelajar: Tidak pernah professor.

Prof: Pernahkah kamu perasankan akan Tuhan itu? rasaiNya, menghiduNya? Adakah pada kamu itu apa-apa deria yang boleh membuat kamu kenal akan Tuhan itu?

Pelajar: Tiada professor, saya tidak pernah mengalaminya.

Prof: Dan kamu masih percayakan Tuhan itu?

Pelajar: Ya professor.

Prof: Berdasarkan kepada pemerhatian, pada kajian, pada suatu yang boleh didemonstrasikan, sains menyatakan yang Tuhan itu tidak wujud. Apa pendapat kamu mengenainya?

Pelajar: Saya tidak boleh berkata apa2 professor, saya hanya ada kepercayaan dan keimanan kepada Tuhan itu sendiri.

Prof: Ya.. percaya.. iman, itulah dia masalah yang dihadapi oleh sains.

(Pelajar termenung dan berfikir lantas bersuara..)

Pelajar: Professor, wujudkan apa yang dipanggil panas?

Prof: Ya.

Pelajar: Dan juga apa yang dipanggil sejuk?

Prof: Ya.

Pelajar: Tidak professor, tidak ada sebenarnya apa yang di panggil sejuk itu.

(Semua didalam dewan kuliah terdiam)

Pelajar: Professor, kita boleh ada banyak haba kepanasan, panas yang teramat sangat, yang sedikit atau pun tiada kepanasan. Sebenarnya kita tiada apa yang dipanggil sejuk. Kita boleh mencapai 458 darjah dibawah takat beku tetapi kita tidak boleh pergi rendah daripada itu. Sebenarnya tiada apa yang dipanggil sejuk. Kepanasan itu adalah tenaga, sejuk bukanlah lawan kepada panas, hanya ketiadaan panas itu sendiri.

(Dewan kuliah menjadi sunyi sepi)

Pelajar: Bagaimana pula dengan kegelapan? Adakah wujud apa yang dipanggil gelap itu?

Professor: Apalah malam jika tiada kegelapan?

Pelajar: Sekali lagi professor silap. Kegelapan hanyalah ketiadaan sesuatu. Kita boleh ada cahaya yang malap, cahaya normal, cahaya terang, cahaya berkilau… tetapi jika kita tiada cahaya, itu yang dipanggil kegelapan. Realitinya "gelap" itu tidak wujud. Kita tidak boleh membuatkan gelap itu menjadi semakin bertambah gelap bukan?

Prof: Jadi apa sebenar yang kamu ingin sampaikan disini?

Pelajar: Apa yang saya ingin nyatakan adalah, falsafah professor itu salah.

Prof: Salah? Bolehkah kamu jelaskannya?

Pelajar: Profesor membuat perhitungan menggunakan konsep yang berlawan, antara hidup dan mati, Tuhan yang baik dan tidak. Professor melihat konsep ketuhanan itu pada suatu yang nyata, sesuatu yang boleh kita ukur. Professor, sains masih tidak boleh menjelaskan dari mana datangya "ruh atau nyawa" dan apakah "minda" atau "fikiran" itu sendiri. Sains menggunakan elektrik dan magnetism tetapi ianya suatu yang tidak kelihatan dan nyata, malah kita masih tidak memahaminya secara keseluruhan. Untuk melihat mati itu sebagai lawan kepada kepada hidup adalah sesuatu yang tidak tepat kerana sebenarnya mati tidak wujud sebagai suatu bentuk yang nyata. Mati itu bukan lawan kepada hidup, mati hanyalah ketiadaan apa yang memberi kehidupan itu sendiri iaitu nyawa.

Sekarang beritahu saya professor, adakah kamu mengajar bahawa manusia asalnya dari monyet?

Prof: Jika kamu rujuk kepada proses evolusi semulajadi, ya.

Pelajar: Pernahkah professor melihat evolusi itu sendiri?

(Professor menggeleng kepala dan tersenyum kerana mula merasakan perbincangan ini semakin hebat)

Pelajar: Disebabkan tiada siapa pernah melihat proses evolusi itu sendiri sedang berjalan dan tidak boleh membuktikan yang ianya adalah suatu proses yang berlaku secara berterusan, adakah professor mengajar pendapat professor sahaja? Adakah professor saintis atau penceramah?

(Dewan kuliah menjadi gempar)

Pelajar: Ada tak sesiapa didalam dewan ini pernah melihat otak professor?

(Pelajar lain tertawa)

Pelajar: Ada tak sesiapa yang perasan akan otak professor itu? Rasainya, menghidunya? Saya pasti tiada siapa yang pernah berbuat demikian… jadi berdasarkan kepada pemerhatian, pada kajian, pada suatu yang boleh didemonstrasikan, sains menyatakan yang otak professor tidak wujud. Maaf saya katakan, bagaimana kami semua boleh percayakan kuliah2 professor selama ini?

(Seluruh dewan menjadi senyap.. Professor merenung lama kepada pelajar tersebut)

Prof: Saya rasa kamu semua hanya perlu percayakan kepadanya.

Pelajar: Itulah dia professor, hubungan antara manusia dan Tuhan adalah kepercayaan dan keimanannya dan itulah yang membuatkan kita dan seluruh alam ini hidup dan berfungsi sepertinya.

* Cerita ini saya dapat dari page2 di fb...xigt page apa

Monday, August 22, 2011

Abah (Part 2)

Korang tgk dulu video nih...kompom mengalir airmata kalau tgk...xmenitis pun paling kurang pun sedih ada dlm hati...kalo xsedih tuh xtau cheq nak habaq....




sedih???

Sebelum nih aku pernah keluar kan entry abah masa hari bapa hari tuh..Even bapak aku xbisu mcm dlm iklan nih...tapi aku tetap sedih tgk pengorbanan bapak dia nak besarkan dia.. anak sanggup bunuh diri sbb malu ada bapak mcm tuh..tapi bapak dia xkisah sanggup derma darah sbb takut anak dia meninggal.....


Think Carefully before we want to offensive our father ;)

*
reminder for me and you










Adiiioooossss Chiiaaww chin chiii

Sunday, August 21, 2011

PERKAHWINAN

JWPN YG SESUAI BILA DTANYA TENTANG PERKAHWINAN:

  • Knp lmbt?: Krn Allah tu ada msa yg terbaik utkku
  • Dh berpunya?:YA..krn stiap Org tLh dittpkn jOdOh masing²
  • Siapa?: Nnt akn diperkenaLkan
  • Bila?: BL km dh di ijabkabuLkn OLehNya~Insya Allah~ jemput dtg ke waLimatul urusku nanti





Jgn sLaLu brtanya bl org tu nk kawen krn semua rahsianya t'Letak di tgn ALLAH, kita hanya mampu merancang ttp Dia shj yg menentukan, sampai masa Dia akn mmbOngkarkannya jua..
Aku suka sgt2 japan dia...haha xde la rimas lg kalo org ty lagi...hakhak

*copy paste dr page dkat fb


adiiuuusss chiow chin chi!

Jam

Jam jam jam...ok bukan jam jln raya atau jam roti.. ini adalah jam masa... sape yg rajin memakai jam kat sini?? Give me hugs!!...hahaha


bukan aku punyer jam skang..aku xmampu lagi..haha


Bagi aku lah jam nih sgtx10 penting bagi aku sbb jam adalah nadi aku seharian..bila hidup xberjam nih rasa xbole laaa.... xkesah la jam tangan ke jam hp ke jam dinding ke jamban ke....yang penting jam yb bole tgk masa... Jamban xbole tgk masa?? jamban tgk masa bila kita duk dlm jamban lama,jamban xthn bau baiiikk punyerr..








Zaman aku diploma dulu aku pernah la join 1 kelab nih,syarat ketat persatuan nih adalah setiap org perlulah memakai jam tangan..itu adalah wajib! kalo kitorg xpakai kompom kena denda kaw2.... giler kan psl jam jek kena bambuuu kaw2 nyer... tau x kenapa diorg buat mcm tuh?? sbb adalah PUNCTUAL!! bila jam xde kat tgn kita akan bg alasan mcm2...bgn lmbt la, dan kuar ler segala helah menipu yg xjd tuh.... dan sbb itu la aku perlukan jam dlm kehidupan seharian aku... korg bygkn ekh kalo kita hidup tanpa jam...perghh mmg kompom xtau 1hari ada 24 jam... time tuh la tido main balun baik punyer..haha mcm bulan sekarang nih korg kompom perlukan jam tuk bangun sahur kan??kan kan kan...heeee....



OH JAM!



Chhhiaw Chin Chi!!


Monday, August 1, 2011

SALAM RAMADHAN

Alhamdullilah kita jumpa juga ramadhan tahun nih... Moga ramadhan kali ni byk membawa rahmat kepada kita, membawa penuh makna dalam hidup kita.


Jgn lupa niat sahur ok!...sahur sebelum masuk waktu subuh tau bukan sblm masuk waktu zohor!

نَوَيْتُ صَوْمَ غَدٍ عَنْ أَدَاءِ فَرْضِ رَمَضَانَ هَذِهِ السَّنَةِ لِلَّهِ تَعَالَى
Niatnya: Sahaja aku puasa esok hari pada bulan Ramadhan tahun ini kerana Allah Taala



Macam kita tau kan yang setan akan diikat sepanjang bulan puasa nih...maka kejahatan yg dikaitkan dengan setan xda la....TAPI kalo ada juga kejahatan berlandasan kan setan maka itu adalah setan pertopengkan manusia....


SALAM RAMADHAN AL MUBARAK !!



chaw chin chi .........

Thursday, July 21, 2011

Chelsea vs Malaysia

Baru jek lepas tengok perlawanan yang cukup membosankan antara chelsea dengan malaysia...ok chelsea adalah group terakhir dari siri jelajah asia.yang mula arsenal, liverpool, dan last skali chelsea.. Chelsea nih dah 3 kali sebenarnya smpai ke Malaysia.dan nih hasil goal mlm td

chelsea 1 malaysia 0
what the helll just 1 goal chelsea???


Seriusly aku cakap aku frust gila dengan tahap permainan chelsea...
wake up guysss international club just get only 1 goal and that just free kick!!
by didier drogba(ntah betul aku eja ke dak ni)..
ermm tuh pun kalo ikutkan xgoal!

Frust baiii,tahap telungkup kat lantai r tgk td.punya r bosan corak permainan diorg..grrrr.....
tapi aku cukup salute r kat harimau malaya, even tak byk buat serangan kat chelsea tp pertahanan malaysia cukup baik sbb tuh la chelsea xbole masuk kan goal..

Skuad harimau malaya keluar kan skuad muda2 + ngan senior
(tapi majoriti skuad muda yang bakal dihantar ke olimpik nanti).
TAPI
skuad chelsea mengeluar kan semua pemain-pemain mereka2 yang cukup hebat yang pengalaman cukup banyak mcm
Fernando Torres,
John Terry,
Frank Lampard,
Didier Drogba,
Nicolas Anelka
ramai lagi..
kang penuh entry name pemain2 chelsea lak..hahaha
kat sini nampak sangat semangat pemain Malaysia mmg wa tabik spring tilam vono bai..


----------------------------------------


ayat pengulas nadi arena yang aku tergelak bila dengar
" mcm langgar lori"
ini situasi bila player Malaysia terlanggar Drogba.
hahaha
mmg betul macam kancil kena langgar ngan lori besar..
dengan player malaysia tuh kecik jek yg drogba besaaaa punyerr!
sbb aku panggil drogba ni gergasi chelsea..
besarrr woo mamat nih


chelsea malu laa ngan liverpool ngan arsenal
liverpool 6-malaysia 3 (game paling best!)
arsenal 4-0 (the worst game from malaysia)
chelsea 1-0 (cukup kecewa)


aku adalah fan chelsea..
Chelsea always in my heart.
JOHN TERRY HANDSOME!!


Thanks CHELSEA tak memalukan Malaysia!


WELCOME TO MALAYSIA CHELSEA!!
HAVE FUN HERE


adiiiiiioooooosss chow chin chi


ini la dikatakan rezeki atau nasib. even kita nih kuat mcmana pun kalo dah tak da rezeki kita tetap kecundang..

Sunday, July 10, 2011

[GAMBAR] Bapa Yang Memakai Pelbagai Kostum Semata-Mata Menyuruh Anak Ke Sekolah

[GAMBAR] Bapa Yang Memakai Pelbagai Kostum Semata-Mata Menyuruh Anak Ke Sekolah

serius salute abes ngan pakcik nihh...






Single itu lesbian ke??

Umur dah masuk 20 an nih..mcm soalan akan timbul... pasal kerja , belajar and kahwen..palin femes amos soalan kahwen... belum sampai umur 25 thn lg..mcm2 soalan pasal kahwin timbul, smpaikan naik rimas pun ada..rimas dowhh grrrr..lagi-lagi kalo kita attend rumah member kita kahwin.... mst yg datang pun mesti ramai kawan-kawan kita juga..Diorg datang mst perpasangan, sedangkan aku nih just dtg muka selamba sorang2...tp tak salah kan datang tak berpasangan?..yang penting niat kita ikhlas nk g jemputan orang kahwin....


Sejak dua tiga empat menjak nih aku asyik ditujukan soalan bila mau ber'BF'.Aku ckp la bila dtg seru adalah.

soalan 1 : Mak akupun nk tunjukkan sporting dia diikuti soalan2 dari kawan aku bole ty aku bila ko nak berboipren??? selamba aku jwb sekolah tak habes jgn nak gatal-gatal bercintan2..hahaha...






soalan 2 : Weh takkan la tak de orang suka kat tika??(lbh kurang ayt mcm nih la)soalan ni dituju dgn orang yang boleh dikatakan rapat ngan aku.. tanya dekat orang..kenapa xty sendiri kat aku?? meh aku tolong jwb kan soalan mencabar nih.. hello kalo ada orang minat aku takkan la aku nk heboh kat semua orang...tak semua rahsia aku boleh aku bgtau kat orang..yg ditanya dekat orang yg tak tau sejarah hidup aku..(sori k)



soalan 3 : soalan paling hebat yang aku pernah ditujukan dekat aku

'tika kau lesbian ke?'

mau tak gelak besar aku dengar benda pasal bnd nih..hahahaha..bai gua straight kot..takdak belok-belok maaa...huhu aku nih masih tahu hukum agama dan aku still orang islam la.. kalo aku lesbian tak da la aku tergila-gila si farid kamil tuh..hahaha...aduuiiiiihhaaii..
sampai aku terpikir orang single tak pernah tukar status nih selalu dilabelkan lesbian ke??



ok kawan-kawan kalo aku nak tukar status nanti aku habaq mai kat korang k..tak payah nak tanya soalan-soalan yang merimas kan kat aku.... bagi aku kapel nih belum tentu kita akan berkahwen dengan dia..bercintan bertahun-tahun tapi kahwen dengan orang lain jugak.. buang masa, buang duit, buang air mata... dalam islam pun mane ada istilah kapel-kapel nih (ayat bajet baik)... rilex la baii umur muda lagi kita enjoy betul2 hidup single..bila dah bertriple, banyak nak kena pikiq ooo... Memang manusia(kecuali yang dah kahwen) nih perlu berkapel2 ekh??Anyway tenkiu la ye concern kat psl diri aku nih..

Bagi aku jodoh ajal semua ditangan Allah ta'ala.. Setiap manusia pasti ada jodoh nya kecuali jodoh nya dah meninggal, itu janji Allah. So kita hanya berdoa jek la pasal jodoh nih..


adioosss chow chin chii

Saturday, July 9, 2011

kawan kita

KAWAN??

bagi aku sekali aku dah berkawan sampai bila-bila aku akan berkawan.. bagi aku kalo kita jujur dengan kawan-kawan kita.insyaAllah kita pun rasa senang hati..xgundah gulana hati ini (ceh).. Sepanjang hidup aku, aku dah kawan dengan ramai orang baik laki, perempuan atau yg bengkang bekok nih..semua ada kelebihan dan kekurangan..termasuk la aku kalo berkawan.

Aku adalah orang yang paling senang ditipu oleh kawan sbb aku terlalu percaya oleh kawan dan aku disedarkan ditipu oleh kawan adalah kawan lain yg sedar aku dimain-mainkan.. Bagi aku xperlu la kita nak bermuka-muka dgn org lain tp depends pada keadaan... (sometime mmg perlu bermuka-muka untuk jaga air muka masing2)..

bagi aku 1 jek..kalau aku rasa xselesa berkawan dgn orang aku akan belah @ tarik diri pelahan-pelahan dari orang tuh..Kita rapat dengan seseorang tapi kita seronok berkata-kata mengenai kawan kita tuh depan orang lain..smpaikan orang lain tuh sgt2 xselesa berkawan yg dikatakan itu.. ini antara sbb aku belah dari berkawan(rapat)...aku xkisah dikatakan bermuka-muka kalo jd mcm nih sbb hanya Allah je yang tau apa yg aku lakukan..

Tapi mcm awal2 aku dah ckp 'sekali aku dah berkawan sampai bila-bila aku berkawan' ini adalah prinsip aku..even aku xselesa berkawan dgn seseorg.. aku ttp akan anggap dikawan bukan musuh aku... 'ini janji tapi pasti puuunnn'..

tak payah kalo berkawan terlalu ramai..tapi dalam masa yg sama mengata kita... dan hanya mencari kawan hanya dalam ssh jek..tp time senang hanya mencari kawan yg sama2 senang.. jadi la pendengar yg baik kepada kawan2 kita. Jgn masalah kita jek kawan kita nk dengar so sama la menjd give n take yg baik..sbb lama kawan kita akan menjadi sgt bosan dgn perangai kita..

Bila berkawan, jangan berkawan hanya tgk pada kebendaan...kalo dilahirkan dalam keluarga yg senang xkisah kalau nak berkawan pd kebendaan...tp dilahirkan dalam keluarga yang sederhana tp hanya berkawan dengan kawan yg berharta..myb boleh menceritakan harta2 yg dia ade kot..huhuhu..




aku xckp aku nih perfect bila berkawan..
sbb aku pun ada buat silap bila berkawan..



*entry nih mg sgt jujur dr hati aku..apa yang aku rasa bila berkawan..


anymouses yg sakit jiwa!


hari nih aku agak terkejut bila kat ruangan jom bebel-bebel(shoutmix) ada anymouses komen yg mcm tertera kat atas nih...aku xpernah pun nak suh dia baca entry aku..
sbb aku bukan suka sgt nk publish aku nyer blog kat mane2 even fb aku (xpernah skali pun).. s bb blog nih hanya tulisan aku yg BODOH mcm dia ckp kan...

My english suckers?? aku pernah ckp yg english aku mmg xberapa nak bagus sgt..tp aku try nk improvekan english aku ngan aku try nk menulis dlm english...

copyright?? ok hanya 3 blogger yg terkenal jek aku slalu follow dia py blog.. iaitu hanis zalikha, zackzukhairi n maria elena... itu pun dulu2 masa blog lama aku...sbb aku pun bukan la seorang yang sgt suka membaca ayat yg panjang.... aku pun just follow kawan2 aku punyer blog jek..so what??

All my entry suck??
aku punya entry adalah kisah hidup aku...aku xpernah kacau hidup orang so xpayah la aku nak bercerita pasal hidup orang..kalo ko nk aku ckp psl ko.meh kenal kan diri ko kat aku..myb kt boleh jd kawan ke?? tp jgn smpai aku jadi giler mcm kau ye anymouses.


Maybe la entry aku nih ada sentuh pasal hidup dia kot..
Sorry kepada sesiapa yang xsenang baca aku punyer entry.
aku berblog nih hanya untuk lepas kan masa bosan aku jek...


*aku doakan dia sentiasa dirahmati Allah ta'ala.

Thursday, July 7, 2011

matluthfi si kaki vlogging yg cool

Siapakah matluthfi nih??? damnnn asl korg xkenal..
hahahahaha..

Sebenarnya aku pun xberapa nak kenal mamat nih sbnrnya..
tapi dia sebab kan kecoolan dia dlm youtube..
membuatkan ramai anak2 dara kat luar sana teruja,,
aku teruja hanya pada video2 nya jek..
dia nih mcm adik aku jek..
so teruja xler..


seperti budak mental bercakap sorang2 depan kamera..
tapi video byk input maaa..



POPULAR???
giler ckp dia nih xpopular...
channel matluthfi90 kat youtube ni jek cecah 600+++ view.
first ranking Malaysian Youtuber yang popular.


Profile youtube

Name: matluthfi90
Channel Views:608,318
Joined:Jan 19, 2008
Hometown:Malaysia (kedah <----- loghat dia buat video2 dia lagi menarik)
Country:Australia (tempat dia studi skang amik Architecture)
Occupation: Superman <------bdk nih mmg cool)


1st video mamat nih yg aku best tgk yela time dia wish Mother's Day 2010
kat mak dia (mmg la mak dia xkan mak bibik dia plak -.-)
aku rasa mcm biaqq betul mamat nih!!!..
jarang nak jmp laki nk wish kat mak dia MOTHER's DAY
(boleh dilihat dr abg aku n adik2 aku..hemm kalo xpesan jgn harap)


JOM LAYAN video dia yg cool

1st video aku kenal dia nih tahun 2010..





.


video dia paling best !



video-video mamat nih mmg cool + byk pengajaran + double meaning
yg kt kena phm2 sendiri


lepas korang tgk video2 nih kompom korang terpikiqq..
rajin betul dia nih ek..xde assignment ke??
xpikir giler ke ckp sorang2...
byk betul masa dia duk layan buat video2 nih...



but his videoooos so adorable+intresting....
keep it up a good job bro..
do much cool video after this..
u know what when u finish ur stdy u've fan at MALAYSIA..
i 1 of them...
LOVE UR VIDEO


*video2 dia nih byk menceritakan pasal kehidupan kita yang sentiasa kita lalui..

Monday, July 4, 2011

Lelaki sgt...

KACHAK + MACHO + SEKSI
bila


1. office wear


smart beb + hensem wooooo....
yang nih laki nmpk sgt berkerjaya even kerjaya adalah perompak + perogol..
(bukan farid oK)
hahahaha

perghh gua cair betul ngan dia ni
seksi giler bibir dia


2. Casual


aku mmg suka gilerrr tgk laki berseluar pendek..macho beb
bab aurat ni mmg suka..
seksi wooo
kahkahkah...


jgn la tgk wa mcm nih farid..yang ni mmg kachak
bole gugur jantung aku tau..


3. pakaian melayu



yang nih mmg meletup la....
hensem+ muka jujur jek sape pakai bju melayu bersampin..
lagi cara g solat jumaat mcm nih full baju melayu
mmg tergoda iman beb




4. berjubah


yg nih mmg sgt la cool bila laki pkai mcm nih.



jangan tanya pasal nape sume gmbr FK ok..
nanti aku ada masa citer psl FK lak...<3


*sumber gambar carian google

Sunday, June 26, 2011

Benda yang xsuka!

Benda nih paling2 aku xsuka bila dekat FB..memang potensi untuk diremove friends sangat2 la tinggi!

  1. Lelaki Gedik
Perghh memang nih aku paling2 geli + nyampah + loya..macam nak bagi kaki aku jek.pangkan la xjumpa taw.Selalu kita tgk perempuan gedik.tapi mmg lumrah la perempuan menggedik nih laki..mmg kalo diberi peluang aku bagi kaki aku yang panjang nih!
Duk tagged video ko joget2 kat aku...apahal??nak suh aku komen
" perghh giler la comel"
hak tuihhhhhh aku nak komen laki comel tau!
" aku akan komen giler ekh?"
ko buat aku nyampah tahap gaban!

kalo nih buat mcm tuh ye mmg aku ckp comel!


2. Post bukan2 kat wall n status aku

Yang ni mmg potensi nak kena remove paling tinggi!. Ko nak post/comment yg bukan2 pasal perasaan ko kat aku?? "aku suka kau"
aku delete post/comment ,next step remove terus!(xmemasal)
ko tau x? dlm fb aku nih bukan ko sorang jek frens aku tp beratus2 termasuk la family aku.
xke apa diorg ckp pasal aku nanti.
padahal aku xde apa2 pun ngan ko


yang nih post/comment aku mcm tuh
mmg aku ajk kawen terus xyah suka2
hahahahah!





3. Budak2 sekolah


Yang nih plak,bagi budak2 sekolah adik aku,kawan perempuan adik aku.haissshhhhh -.-
mmg aku approve then remove(xnk kecik kan hati budak ni)
Ko nk kawan ngan adik aku kawan jek la xpayah aku pun ko nak nyemak dlm friend list ko.lain la kalo aku approve ko, ko tegur aku ke? ni senyap seribu bahasa. aku nak tegur xkenal.-.-
adik aku semua laki, yang dok gedik2 nih mst la perempuan kan.
syok kat adik aku xyah la aku pun ko nk semakkan.ko buat aku lagi meluat kat korang tau x! menggedix xsemena2.bluuerrrkk!


Yang no 1 'n' 2,lagi aku seronok berkawan dengan kau, kau buat aku meluat tahap gaban punyer.baik xpayah buat ok kalo nak kekal kan persahabatan kita (ceh)... aku tulis nih bukan nak ckp aku hot ke ape.tapi bnd nih buat aku automatik xbole terima. Minta maaf .






*aku lebih pentingkan kualiti berkawan dari kuantiti.sbb kualiti nih boleh bawa jauh persahabatan.Kuantiti nih buat setakat ada jek tapi berfungsi mmg xguna

askar TUDM vs Jurutera

Dalam setiap kehidupan seseorang mst ada cita2 kan??hehe kali nih bukan nak cerita psl cita-cita kita dah besar dah..tapi masa zaman sekolah dulu...

Bila cerita pasal cita2 nih aku terigt masa aku sekolah rendah dulu. cikgu slalu tanya pasal cita2 bila dah besar..perghh siap describe skali kenapa kita kena ada cita. Then satu hari nih, cikgu suh ktorg g dpn tulis cita2 masing-masing dekat papan hijau.hahaha masa nih keluar la semua cita-cita, paling best ada tulis nak jadi mahathir beb.mmg salute giler! majoriti budak2 nih tulis cita2 adalah cikgu.termasuklah aku yang dari kecil nak jd cikgu, dan ada yang tulis nak jd doktor la nak jadi pramugari la dan macam2 la..nasib baik xde tulis nak jadi pemain bola sepak negara.hahah sbb apa kami nih semua perempuan celah mana plak nak jadi pemain bola sepak nih..hahaha



Tapi bila kami semua dah besar nih kan kebanyakkan kawan2 yang sama sekolah rendah ngan aku ni berkerja bidang perubatan ada jadi doktor la,farmasi ,jururawat laaa... tapi paling byk jururawat la biasa la sekolah semua perempuan.hehehe.. tapi xde pun aku nengok jadi mahathir pun,nasib baik jadi mahathir xjadi najib.-.-"....hahahahhaha (jahat sey aku).


..................................................................


aku nih pun konon nak jadi cikgu mula nya,tapi smpai sekolah rendah jek.haha sbb menengah aku dah xde cita2.smpai la aku habes sekolah.aku semangat gile nak jadi tentera TUDM,sampai sekarang aku semangat sgt. Tapi bila aku ckp kat Tuan Besar,dia xbagi aku mohon..aku mmg frust giler2 r..huhu
"abah ada 4 orang anak,3 orang laki, sorang pompuan.. yg 3 org laki nih xde pun nak jadi askar tapi yg pompuan sibuk2 nak jadi askar.no!"

Tuan Besar nih mulut dia byk makan garam,so aku pun ikut jek la...Habis jek diploma,aku ckp lagi nak mohon askar TUDM.Dia xbagi aku join askar.aku pun senyap jek la..tapi nih dah besar sikit kan..hahahha aku pun jadi jahat..aku pun mohon senyap2 tanpa pengetahuan dia, aku mohon btul2 lps aku habes diploma masa tuh aku lepak 3 bulan kat KL.alang2 TUDM ade wat requirement aku pun mohon la senyap2..hahahahhaa smpai skang xde respons.hahahah mmg doa bapak gua nih termakbul!-.-..huhu tapi aku tetap akan mohon lagi lepas aku abes degree nanti....arghhh aku nk bawa air force..xdpt bw dapat pegang pun jadi beb!!!!! harap2 kali ni bapak aku bagi aku mohon TUDM...


Sebab utama aku nak TUDM sbb ia adalah TUDM..hahahah! weh aku nak bawak air force tau!.paham x??err...tapi kali nih kalo xdpt bw dpat bahagian kejuruteraan TUDM pun aku bersyukur...weh semat kot askar nih...TUDM displin tinggi kot.bgus tuk aku yg xdak displin nih..hahaha....

JURUTERA bukan impian kerjaya aku...tapi aku tetap kena tempuh sebab aku dah mengadap bidang kejuruteraan nih 8 tahun dari zaman sekolah lagi..huhu..tapi kalo diberi peluang jadi askar TUDM mmg aku sambor dulu..hahaha!...

akan aku bawa ko!!heeeee:D


askar TUDM vs Jurutera
(yang mana akan jadi kenyataan)
(elak2 aku jadi pengajar je)
hahahaha


*Buat entry nih sambil tgk Final Maharajalawak Sepah..mmg tergelak-gelak beb!..mmg lawak giler diorg nih


Saturday, June 25, 2011

Sepah Juara YOooo!!

Semalam 24/6/2011,Sepah menjadi juara Maharajalawak 2011 yg mengalahkan pesaing sengit dan hangit Jozan. Jozan yang dikatakan menang Maharajalawak 2011 hanyalah berkedudukan naib johan dan bukan la johan walaupun johan ada dalam group JoZan. Tahniah Sepah!!.... Johorean bangga sgt la ngan korang.


Hahahahahaha aku nak gelak plak tgk ayt skema aku kat ats nih..kekeke....hahah semua kawan2 aku ckp aku fanatik giler ngan Sepah nih..haha aku xla fanatik mana pun sbnrnyer,tapi disebabkan keangkuhan peminat sesetengah group yang bajet dia bakal juara,nih menjadikan aku menyampah even sblum nih aku sokong group yg dikatakan menang nih....hehehe(pembelot la)..hahaha.. Serius nih (caya ok), diorang (sepah) nih memang layak untuk jadi juara sbb diorg tiap2 minggu buat satu malaysia gelak besar. Ok tipu sape yang tgk diorg oy performance xgelak (mmg penipu besar). Mula2 aku sokong 1 group nih sbb luar dr show maharajalawak nih diorg mmg kelakar, tapi disebabkan perfomance mereka xkonsisten lama2 aku jd fed-up..org ramai undi kau tapi ko buat persembahan mcm t*** , buang masa aku sokong. Baik aku sokong group yg mmg konsisten..hahahahaha iaitu SEPAH...


Fanatik??? damn aku bukan fanatik ok. bagi aku rancangan tv nih mmg xmasuk book sgt.tapi disebabkan lawak aku tgk..hehehe.... Sepah nih pun aku xkenal mane dtg group nih dlm Raja Lawak..sbb last aku tgk Raja Lawak masa zaman nabil..mmg tuh la last! then dtg Maharaja Lawak baru la aku tgk sbb kan Jozan. tapi diorg betul2 buat aku kecewa... tup tup si Sepah nih mmg best..serius lawak.lagi2 si jep toye.lagi aku kuat sokong diorg nih yela sbb org JOHOR..makin kuat la..tau org johor pun msa diorg buat perfomance kat JB..hahahah..

Sepah nih killer dia adalah Jep n Shuib..hahah mmg kaw2 die bg org gelak..yg si mamat nih just tempelan jek....mmg bujang lapok la.. Jep(p-ramlee), shuib( aziz satar), Mamat (xigt la name die).hahaha lepas nih mmg aku akan follow la perkembangan korang.InsyaAllah... Bagi aku Final Maharajalawak 2011 nih ade karakter sndiri..



Berikut merupakan peratusan undian yang telah menobatkan kumpulan Sepah sebagai juara Maharaja Lawak tahun 2011 ini.

1. Sepah - 37%
2. Jozan - 30%
3. Nabil - 20%
4. Jambu - 12%


Sepah - always the best (RM350k)
Jozan - best (RM250k)
Nabil - Creative giler (RM150k)
Jambu - ntah ape2..haha (RM50k)




kawan aku boleh ucap tahniah kat aku lak nih.haha sbb ckp aku fanatik Sepah..

ni lepas jek abes final terus sorg lagi post wall fb aku..hahaha
(orang yg xpernah post ape2 kat wall aku)


ni la SEPAH JUARA MAHARAJALAWAK 2011

Ni juara kita malam semalam Sepah love u laaa



Yang penting nabil bawa rm150 k sorang2 ok xdak kongsi2 ..hahahahaha




Thursday, June 23, 2011

Nasihat Kawan Yang Baik (KYB)

Kali ni aku nak cerita apabila seseorang memberi nasihat dan ia datang dari kawan yang baik....hehehe Nasihat nih tibe2 terpacul kat mulut die, bila ktorg attend 1 majlis perkahwinan kawan ktorg....hehehehe dalam duk lama xjmp kwn aku nih (kawan yang baik ni) diaa bole bagi nasihat yang bernas lagi bijak...hahaha sbnrnyer aku suke nasihat dia....hahahaha (gelak jahat)

Sebenarnya dia nih dah kawen awal thn nih,xsilap aku bulan 2..So dia pun bagi la nasihat kat aku yg xkawen2 lagi n xtau bile nak kawen nih...Nasihat dia berdasarkan calon2 yang akan aku kahwin nanti....hahahahahha (tibe mcm geli plak)...

"ka ko bila nak kahwin" - KYB

"ermmm.,tunggu anak ko dapat kembor aku kahwen la senget" - aku

" hotak ko, kalo aku xdpt anak kembor??xkahwin la ko? aku sekel kepala ko kang "-KYB

"hahahahahahahaha...aku pun xtau la weh bile?? calon pun xde?? sekolah pun xhabes lg nih nak gatal kahwen..lain la ko dah abes sekolah. duit dah ada" - aku

"aku nasihat kan ko sikit nih" -KYB

"ceh,pas kahwen jd pakar motivasi la plak ko ye..hahahaha... pe dia" - aku

" ekh budak nih...ko kan nak cr laki yang .......(tunjuk ibu jari ngan jari telunjuk bergesel2) tau" -KYB

" ermm,asal lak"-aku

" ye r, mmg betul org ckp cinta tuh buta..tp xyah la nak buta betul2..hahaha kt nih perempuan bia jd materialistik sikit, sbb xde duit ingat hidup ko senang ke?? orang ckp kahwen nih ade cinta pun boleh bahagia..yess mmg bahagia tapi awal2 jek..xkan ko nak kahwen awl2 jek then asyik bergadoh pasal duit?? xnak kan." - KYB..

aku garuk tudung yang xtau ape2 nih.... " yeke??, tp mmg betul kot ape yg ko ckp nih"-aku

"xslh ko nih g blaja kat U tau..hahaha..aku ckp sbb aku tgk kwn aku yg dah kahwen tau"- KYB

"ye..insyaAllah aku ikut ckp ko k..hahahah tp mmg bernas dowhhh"hahahahhaha...



hahahahahaha sampai skang aku dok gelak jek bile pk nasihat die nih..hehehe myb die nasihat kan aku nih myb laki die pun kije besa kot..huhuhu....tp die nih mmg selamba badak jek nasihat kan depan2 laki die..hahaha aku yg naik malu......hahahahahahha.....

THANK YAWW..igt lagi ko kat kawan ko nih ye...hehehe

Terus aku terpikir kenapa parent kita kalo nak carikan jodoh tuk kita (yang pompuan jek k) kena cr yg berkerjaya..ooo aku dah phm kat sini... ok kepada perempuan2 kat luar sana nasihat nih mmg bagus tp jgn jd terlalu materialistik sbb ia nmpk perempuan sgt *****....
Jadi kepada laki2 diluar sana jgn plak anda jd materialistik,sbb anda sgt laaaaa xgentumen bile perangai mcm nih.... so kepada laki ambil la nasihat nih tuk bangkit,bukan tuk mengondem ok yang pompuan itu ini bla bla bla bla...

*maybe apa yang dickpkan oleh dia nih mmg ade betulnya..


Monday, June 20, 2011

Bahasa Matematik

Aduii ckp psl bahasa nih... aku mmg lemah sungguh..
dulu masa SPM aku nih bahasa Melayu teruk setakat dpt 3 jek,
English lagi la ke pantai...
hehehe xtau la bahasa apa yang boleh dibangga dengan aku...
kadang-kadang aku terpikir jugak..

nape matematik nih bukan salah satu bahasa???
Ni ajelah kepakaran aku dari sekolah rendah hingga SPM...

kenapa matematik bukan satu bahasa???
arghhh kan senang...xpening2 pale aku nak pk..
hahahhahaha.....


JOM kita buat BAHASA MATEMATIK!

Sunday, June 19, 2011

Abah

Heeeee.. :D (muka gedik2 dah keluar).kali nih nk cerita psl father's day.....hehehe bru jek kejap tadi tgk cerita SAYAAAANG ABAH dekat tv (astro prima).... satu2 nyer drama melayu yang buat aku melalak tgk smpai 1/2 jam habes aku menangis....mmg sediy giler la citer tuh...aissshhh perngorbanan seorang bapa tiada tandingannya... lelaki yang sanggupe berkorban nyawa untuk kita adalah abah,papa,ayah,daddy,abi dan etc even suami @ kekasih @ kawan rapat kita pun xsanggup berkorban nyawa untuk kita... Dalam dunia nih kita hanya seorang abah.... waaa tibe2 mood sedih la plak.... ye mmg sedih kalo la talk psl parent nih..hadoiii..hehehehe...



HAPPY FATHER's DAY TO MY ABAH 'Ahmad Bin Syed Ibrahim'

dan kepada semua lelaki yang bergelar bapa di seluruh dunia
Jadilah bapa yang menjadi ikon kepada anak-anak anda sendiri!!.:)

Tuesday, June 14, 2011

xde keje..

_(▒)(▒)_______███☼███____(▒)(▒)
(▒)(█)(▒)__ ███_☼██████
_(▒)(▒)___██____████████
_________██____███▒▒▄▒▒....
__________██____█▒▒▒▒▒▒...
___________██____ █▒▒▒♥___(▒)(▒)
____________██_____▒▒____(▒)(█)(▒)
__________ __██____▒▒______(▒(▒)
_____________██__▓▓▒▓_______█
________██__██ ▓▓▓▒▒▒▓____█
_(▒)(▒)___███_ ▓▓_▓▓▓▓▓___█
(▒)(█)(▒)______▓▓__▓▓▓▓▓___█
_(▒)(▒)_____ _▓▓__▓▓▓▓▓___█___█
___________ ▓▓___▓▓▓▓_▓___█_█
__________ ▓▓___▓▓▓▓__▓▓__█
_________ ▓▓___███☼█__▓▓__█
___♥▒▒♥▒♥▒♥▒♥▒♥▒♥▒♥ __▓▓_█
___ ♥▒♥▒▒♥▒♥▒♥▒♥▒▒♥▒♥__▒▒▒
____ ♥▒♥▒▒♥▒♥▒♥▒▒♥▒▒♥▒____█
______ ♥▒▒♥▒♥▒♥▒♥▒♥▒▒♥▒♥__█
________♥▒▒♥▒▒♥▒♥▒▒♥▒▒♥▒♥
___________♥▒♥▒▒♥▒▒♥▒▒♥▒▒♥▒
_______________▓▓_▓▓
_(▒)(▒)_________▓▓_▓▓
(▒)(█)(▒)_______▓▓_▓▓
_(▒)(▒)_________▓▓_▓▓
_______________▓▓_▓▓
_______________▓▓▓▓
_______________▓▓▓
______█████████
________██____██
______█☼█____██
______█_______██
______________█☼█
______________██__█▄




cantek x???heheh..bkn hasil artwork aku pun..heheh ni copy fb spe tah sbb nih sgt cantekkkk

Monday, June 13, 2011

Ada apa dengan DEGREE??

Degree atau nama kemelayuan die IJAZAH SARJANA MUDA..muda xmuda sgt laa..kuar belajar tua dah....hohoho...... ermm kepoyoan sikit disini..kekekek

Bila aku dah smpai tahap pencapaian nih,aku terpikir satu perkara... Mmg giler belajar Degree ni ye?? baru aku tau kepayahan dan kesusahan otak untuk mencapai degree nih.. dulu masa abes diploma beriye nak smbng..tp aku syukur... ok aku bukan nak citer pasal kepayahan @ kesusahan degree.. tp ada ape dengan degree??

Org selalu ckp ' senang la lepas nih kau, dah ade degree', aku nak jwb jek balik 'belum tentu aku senang dengan ade degree' sbb ape degree nih hanya atas kertas je.. dan belum tentu ia menjamin kita dengan perkerjaan yang setimpal dengan apa yang kita ade...ok nak ty berapa ramai penganggur di luar sana yg ade degree?? ramai kan??..

So kepada sesiapa lepas nih jumpa aku,tolong la jgn ckp psl benda nih.....

Baru-baru nih aku jumpa kwn aku, kalo link lepas nih aku citer psl jmp kawan sekolah aku... Salah seorg dr diorg nih citer ngan aku ape yg diorg buat sekarang... Aku terdiam + malu pun ade.. sbb dlm umo 23 thn dia hidup..dia dah dpt ape yg die nak.. Contoh nya motor superbike,kereta, ape yang die nak beli tanpa berkira2 dan xlama lg nak dpt bini plak tuh... kompom2 byk masyukk die.. die ade share ngan aku camne die bole jd camtu... first ada pengalaman dan kemahiran.. kemahiran dia nih tere baiki kompiter... even dia nih xde ilmu psl kompiter lsg sblm ni tp minat dah jadi dia berduit...hehehe.... Nape aku jd malu? belum tentu aku habes blaja aku boleh kumpul buat duit mcm dia nih..sbb dia bole buat kemahiran dia nih side income... yang aku hanyalah jadi COOOOOOli org...hujung bulan dpt gaji itu jek...dan ia akan berterusan smpai bile2....

Jadi mcm dia nih xpayah pk psl hutang kna bayar...xyah riso nak dpt kije best2 sbb ade kemahiran sendiri..xyah rasa riso psl kije sbb xyah pk psl bidang ape dia nak..mcm aku kalo nak tukar bidang kompom rse nyesal xsudah.baik aku xyah amik bidang aku belajar skang......

Sebenarnya aku xda la menyesal apa aku buat sekarang..tapi aku sgt2 la bersyukur apa aku ade sekarang.sbb apa yg tertulis pada kita nih tentu ada hikmah.. dan selalu aku ckp kat diri aku.. "ilmu yang ditimba ni bukan untuk pangkat @ gaji @ nama tapi kerana pencipta kita... Sbb ilmu nih boleh dibawa smpai kita ditarik nyawa...

So lepas nih tolong la ubah fikiran kita yang degree nih hanyalah pada kertas jek..Rezki kita 'pencipta' kita yang tentukan....hehehehe..Sbb org xde sijil @ diploma @ degree dan +++ nih pun boleh hidup..kadang2 diorg nih lagi maju dan berjaya dr org yang bersijil nih....

*hehehe terpoyo la plak aku..kekekekke

Tanpa Perancangan

kali nih aku nak citer citer sikit pasal mmber aku masa belajar kat teknik muoo..hehehe...

12/6/2011 - Hari kami berkumpul even xramai pun..hahaha 5 org jek kot... ni pun sebab yan kahwin.. hehe..masa dia kahwin nih just yang dtg pun xramai sbb mgkin die jemput xramai... tp yg dpt dtg aku,lin (kecik), mashitah, suffy dan tentu nya pengantin yan.. yang dijemput xdpt dtg izudin n mazwan n syed... yang si izudin ni sbb kakak die kahwen belah laki, mazwan plak sepupu kahwen kat jb and lg sorg nih syed malu nk dtg kalo aku dibenarkan ketuk kepala die nih mmg aku ketok2 kan haha mcm anak pompuan nak malu......apa pun aku nak ucapkan TAHNIAH YAN...jadi lah isteri yang solehah bukan soleh soleh soleh hahaha....:))


Abes jek majlis nih si suffy ni ajak la kuar tgk wayang kat Melaka esok nya...Tapi aku awal2 ckp aku nak balik U xdpt join....alaaaa... Suffy bg sugesstion 'ala kt g pagi la ptg ko dah boleh balik'..ok la mcm tuh.hehehe...'tp lg best kalo tgk kat bp' aku ckp..haha 'bole hntar aku balik skali' ..kekeke... Lin pun mengiyekan aku ckp..hahaha mmg sayang ko lin.... Terus toleh belakang tanya mas "mas nengok wayang yok esok'. dengan muka serba slh mas jwb 'alaaaa.... aku dah janji ngan adik2 aku nak kuar g jln2"....hehehe xpe mas...ko mmg kakak yg baik!..wa tabik lu beb.. so yg kuar esok aku,suffy,lin....tempat xtau lg.....

Malam tuh aku msg lin ty tmpt, hampir 10 msg duk bincng psl tmpt jek, akhir nya BATU PAHAT menjadi tempat tujuan esok...yeeaaahh aku senyum xterkata sbb xyah pk pasal masa nak balik U sbb dah dekat dah... "pe kata ajak syed skali,kang ckp xajak plak".. tapi aku msg pkul 3 brung hantu mcm aku jek xtdo lg.so lin balas pun pg...'ok'..akhirnya si syed pun join...hahah mmg xde perancangan..mmg mcm bidan terjun! msg2...

Hari Kejadian,

Adik kesygan wa hntr g masjid dekat umah lin, sbb situ lah tmpt kami jumpa esok... aku la org pertama smpai dekat masjid tuh...then lin smpai, xlama tuh syed smpai.... hampir 1jam tukang driver kami suffy pun smpai.... hahaha terkejut tgk kete suffy sbb die bawa adik2 perempuan die join skaki....hehehe.. hahahaha Aku terkejut sbb ape??? perghhh aku belum jumpa kawan2 laki aku kuar ngan member bw adik2..Lu sorg jek suffy aku jumpa....lagi sorg kawan yang aku tabik!!

Dalam perjalanan kereta tuh,kitaorg nih mmg tak henti2 berbual2 masa kedajalan kat sekolah dulu...hahaha.....tapi antara 4 org nih yg plg lame aku xjumpa si Suffy n Syed la....kalo Lin nih ade jugak aku berhubung pas habes sekolah.. si suffy nih hmpir 7 thn xjumpa ,last jmpa form 4... si syed nih abes spm lsg xjumpa... hahah yg xberubah2 si syed ngan lin laaa.... si syed nih kecoh dr sekolah dulu xhabes2, rambut dr sekolah smpai skang maintain jek n lagi 1 kurus memajang jek...haha.. yang si kecik ni pun sama..kurus kecik die nih haha yg berubah just dah berspek jek la n dah bergaya (plg penting)... plg berubah aku tgk si suffy nih ....nampak matured r sikit dr dulu,bdn pun dah mcm body builder, rambut pun dah mcm ala2 korea n plg penting dah stail dah sorg mmber aku nih.....

Sepanjang perjalanan tuh ktorg mmg berbual jek psl time sekolah bukan berbual ape buat skang..hahaha sbb mmg aku rindu time sekolah dulu...rindu sgt2..sbb dulu budak2 kelas aku kat teknik mua batch 2004/2005 plg dajal budak klas ktorg laaaa....hahahahah smpai cikgu BI kami xthn dpt klas tuh...kekeke nsb la cikgu.... tp Alhamdullilah dajal2 pun dah jadi org pun masing2...hehehe xsedajal dulu...

Belum sampai Square One,adik bongsu si suffy nih muntah2 kat dlm kereta. kesian aku tgk dia..xmemasal kena bersempit2 kat dlm kete..hehehe... Smpai jek Square One,si Suffy belikan baju baru tuk adik dia nih...Ktorg pun g la cr tiket nk tgk wyg...Hasil perbincngan kami ber 3 X-men menjadi pilihan..hehehe tp tiket kul 2.45..ktorg beli tiket kul 12.30...lame tuh nak tunggu..then ktorg g mkn... hahaha Smpai jek kat Rengit kopitiam. kami rancak giler berbual2....dr start duk smpai la nak blah......mmg xhenti2 berbual jek psl sekolah dulu...hahahah..dasyat rupernyer penangan xjumpa lame nih ekh???hahahha.. yg aku kesian kat adik2 suffy la lame menunggu ktorg berbual2 kat kopitiam tuh..tp ikut jek laaa..hahahahaha.....

Abes jek x-men , sume dok cerita pasal X-Men plak..hahah ayt siut dr Suffy.. 'Tika ko phm x cerita td" mcm siut jek...hahahahha.... Sume dok cr toilet sbb kesejukan dlm panggung..hehehe... Setel sume duk dpn pintu square one. sume xtau nak kemana...hehehe aku ckp 'aku balik laa...'. Then diorg hntr aku balik U..heheh dan seterusnya aku xtau pe jd..hehehe


'THANK GUYS for Story Without Planning'

Harap lepas nih kita xputus persahabatan mcm tuh jek even masing2 dah ada keluarga sendiri... Ok sape2 volunteer nak handle reunion.... Jumpa Di Re-union PKED kalo ade umor yg pjg..InsyaAllah..:))))

PKED is the best among the best.. 'SAYANG KORANG'.

*menulis entry sambil tersenyum bila igt kenangan masa sekolah dulu..heheheh.. :)). xdpt share gmbr g tgk wayang sbb ktorg terlalu syok berbual smpai lupa nak ambil gmbr ber4..heheh:))

Sunday, June 5, 2011

Kerinduan Melampau.......

Entry kali nih mmg aku tgh serius...sbb aku rindu GILERRR kat housemate aku kat PJB dulu....uwwwaaaa bile nak together2 lg??? ermmmmmmmmm

last jmp korg time KONVO 2010 dulu...lame tuh beb n time mia kawen iwaaa xde pun.... Aduii aku seriussss nih rindu korg r.... korang kawan dunia akhirat beb, kawan ssh senang....
(mood kerinduan)

diorg nih dah mcm adik beradik aku da..
iwa,mia,adha,tatad,nadia,zaharah,noi,farah,aisyah
(tlg kira ade 10 org termasuk aku)

ni la my housemate yg cun2.
tempat : Tanjung Balau

tempat: dewan kuliah JKE..


Guys!!! I Miss U so Much




*t aku akan citerkn kisah kitorg serumah dari seorang ke seorang......

Saturday, June 4, 2011

Semak......

perghhh bersin2 aku masuk blog aku nih.... Dari bulan 2 - bulan 6....perghh 4 bulan.... mane xtersumbat hidung nih....yeaaaahhhh time kemas-mengemass... byk aku nk bercerita tapi satu2 la yeh.hehehhehe.......... Moh la tlg aku kemas2 blog aku nih..hehehehhe :P



* Sem lepas adalah sem igauan mimpi ngeri kerana kebzian yg terlmpau-melampau..

Thursday, February 24, 2011

Welkam to MUO

Welkam to my frens to muo..
aitt nape tbe2 ckp psl muo lak nih??

Minggu lepas hari sabtu, aku telah menjadi pemandu pelancong kepada kawan2 aku ke MUO!. w/pun aku xpndu diorg nih.... Almaklum la masing2 dtg dr utara dengan pantai timur so aku pandu-pandu la diorg nih.... Tmpt dituju ke Muo semestilah TANJUNG EMAS MUO.... tp dah smpai ke tanjung nih aku lupe la plak nk bw diorg tgk sedara-mare diorg nih kat Tanjong Ketapang sebelah jek ngan tanjong silver...hehehehe

Moh ler kita layan awek2 cun + kaki posing masing2 nih.....


MEMPERKENALKAN.....TRUUUTTTTTTTUUUUUTTTT...................


dari kini : CIK FANAH(available lg nih), Ain, erni, Enab (mama HOT kita TAW)

dari kini : CIK FANAH(available lg nih), Ain, erni, Enab (mama HOT kita TAW)

Ain : cekmek klate, fanah : ganu, Erni : Pahang, Enab : Perak


belakang food court tanjung silver

si mamat hot




kenapa kami baju kurung hari tuh?? aitt kami mmg sopan santun, keluar rumah pakai bju kurung jek... kami lah perempuan melayu terulung tuh... sila percaya ok!..... sebenarnya kami baru jek balik dari membenarkan kawan2 kami menjadi tunangan orang... kalo xde kebenaran ktorg nih JANGAN HARAP bole tunang! (sila percaya lagi).......

*kekurangan gmbar nih adelah aku!... xbole jadi nih



p/s: gambar2 nih hanya ade nih sbb kamera aku bateri kong time tuh...

Wednesday, February 23, 2011

kelebihan anak perempuan tunggal

ermmm tajuk entry aku agak kepoyoaan sikit la....haha wellll i'm only a girl in family...... aku nak kongsi sikit la kelebihan jadi anak perempuan tunggal ni......

Kelebihan anak perempuan tunggal......


  1. Barang xmain la kongsi (barang persendirian ok)
Memang kelebihan paling seronok berbanding adik beradik ramai perempuan. hahaha nape aku ckp cam ni kan sebabnyer korang pk la.. xpayah kongsi2 bilik2 ngan adik-beradik lain (xkan nak tidur ngan adik2 laki kan). yang paling penting bile kahwin nanti...hahah xpayah nak berebut2 bilik tidur... :D (buat comel2 plak). Xde gado2 daaaa....
Kalo tang baju2 nih mmg best, xde baju turun menurun kne pakai, dr along smpai la ke adik pakai baju yg sme jek..tp golongan ni paling best nye xde kongsi2. xkan la abg @ adik laki nak pakai skirt @ baju2 ladies kannn.....kannn....kannnn... (*.*)v



2. kasih sayang melimpah ruah sampai xtercapai akal.....


Kalo dalam adik beradik nih paling best...hahahahah kalo gado2 ngan adik2 laki nih..selalu dimenangkan adalah golongan ini laaaa...sbb ape..dah la tuh "dia tuh kan pompuan, kalo xde die dah xde da perempuan lg dlm umah ni" ayt Puan Besar...hahaha makin besar r kepale.....

Ni yang paling xboleh blah nih, perghhh perhatian yang memang melimpah ruah... Puan besar n tuan besar orang paling2 riso kalo keluar rumah g jalan2... every 15 minute msg or call 'bila nak balik,dah lama dah keluar'... takut sgt kita kuar merambu-ramba xtentu hala even umor ko dah 2+....hahaha best x?? =.=.. lagi 1 kalo ckp esok nak keluar, kuar la soalan2 police pencen kat aku.... mcm2.... smpai aku mls nk pk.. =.=




3. bakal jadi isteri solehah..hah....


Yang tang nih paling sesuai tuk golongan laki cr isteri2 solehah ( tp kalo rumah xde maid la).... nape aku ckp cam nih?Sebabnya sgala kerja2 rumah golongan ini yang akan buat sendiri tanpa bantuan adik-beradik la. dari mengemas,membasuh ------> memasak semua dibuat sendiri, kira2 assistant Puan Besar la nih....

tapi ade yg ckp 'untong adik2 pompuan boleh tolong buat kije rumah.'.. meh aku habaq mai sikit aku xsokong bnd nih.... antaranya sebab kalo buat kerja rumah kena bahagi2 kan tugas.. ok

along - basuh basuh baju,sidai baju, mop lantai
angah - masak, kemas dapur, basuh pinggan.
adik- kemas rumah, bersihkan tingkap, cuci lantai n longkang.....

adik ' perghhh mane aci along kije sikit jek , adik kne buat kije banyak' ahhh adik xmo buat.....

xke gado gitu... lagi 1 kalo kije2 nih mcm tuh jek yang angah reti masak jek.xreti kemas rumah.... (selamat aku sorang pompuan even penat gilerrr buat benda ni sorang)


4. BONZER ramai ooooo...


Yang ni paling best taw..haha ramai backup besar kalo golongan kami nih kaco oleh laki-laki yang agak meroyan kan kat kami..hahahha (giler perasan minah ni).... mmg takut nak kacau larr.. ce try r..heheh mau makan tangan +kaki +kepala (keras betul kapla)..hahaha..Bonzer2 nya adalah abang,adik-adik laki , bapak misali gua bai... hahaha..


5. Kahwen kompom meriah!

Ini sudah semestinya bai, kalo kahwen mmg sah2 meriah kalo bole najib tuh pun parent nak jemput.kalo boleh nak tumbang kan lembu+unta+kambing+ ostrich (hah??) +segala binatang nak dihidangkan. Semua kawan2,sedara mara ceruk mane tah + xpernah jumpa pun bole kenal r bai...hahaha xkan nak buat kecik2 kan..anak pompuan sorang 1st time lg tuh buat majlis kahwen (ni kalo aku langkah bendul)..hahaha sbb aku tgk abg aku nih xde perasaan nak kahwen dlm ms terdekat kan...hehehe



ok la ni just 5 point jek aku kongsi kalo ikutkan banyak lagi....
aku xckp adik beradik perempuan ramai nih xbest..haha tp
ni pengalaman aku as a 'only a girl' besttt wooo....
lagi best kalo dpt bongsu perempuan & perempuan tunggal...
layanan bak puteri beb yang nih...
tp aku bersyukur ape yang aku ade sekarang.......
ade mase aku citer plak kekurangan 'only a girl'...



*Setiap manusia ade kelebihan dan kekurangan... sebab manusia nih mmg dicipta pro n contra..

Thursday, February 10, 2011

AKU DUIT JUTA-JUTA

apa yang korangkan bayangkan??
Credit pic: my cityville FB



Tengah syok2 main CityVille aku terpikir la best x kalo ade duit mcm tuh tp nih belum cecah juta2 nih.... hehehehe... Nak ty nih ape yg korang akan buat ngan duit juta2 nih ek??

kalo aku de duit mcm nih......perghhhh!!! (dgn muke2 skali)



aku xkan la mandi dgn duit nih...baik aku simpan dlm bank...
kang kucing aku bw lari beli frieskies dia kang... kucing2 skang xley caya dahh..ha3

--------------------------------------------------------------------------


KALAU AKU DUIT JUTA-JUTA

  • Bawa tuan besar dan puan besar g Rumah Allah (tunaikan haji) kat Mekah, aku pun join skali r nih...
Berkatkan duit nih ke jalan Allah s.w.t dulu,baru kt cerita duit dunia pulak..
'Janganlah kita kedekut sama kedua ibu-bapa kita kerana Allah s.w.t akan menyempitkan pintu rezki kita'.
(kedua2 tgn berpegangan)

  • Sedekah kan duit orang2 yang memerlukan...
InsyaAllah makin berkat duit kita dpt nih....

  • Berbisnes
Dari sekolah cita-cita aku adalah buka kedai2 Francais... KFC ke MCD ke Pizza Hut ke Petronas Station ke dan ke ke ke ke ke.......
Harap2 cita aku termakbul .hehehe....

  • Cita2 lain sume adalah tipikal...hahah nak buat rumah la...nak beli kereta la..... nk beli pavillion la......hahahah
Best nya dapat duit juta2 nih..hahaha bole bela 'anak itik'.. kakakaka
korang share la kalo korg KAYA camne...xmo KAYAP2..hahahah ;p

Tq sbb membaca..



p/s : add la kat fb aku sape2 main cityville nih....add kat badge aku kat sblah -------------->


Ada orang cakap................


Hari mcm2 ada...adoiii byk giler kije aku mau disetelkan.....

ASSIGNMENT + PROJEK + TEST = pening2...

aiishhh ngimas2 aku dibuatnya...huhu
nak citer org ckp psl aku nih....pelik2...hahahaha

--------------------------------------


Ada orang cakap aku kasar mcm laki ................ Ada orang cakap aku ganas mcm laki .............. Ada orang cakap aku suka tido lambat2 mcm laki ................Ada orang cakap aku kuat makanmcm laki (w/pun kering).............. Ada orang cakap aku suka tgk bola mcm laki...........


betul ke pndngan org kat aku ek???hahahaha (mata keatas), nak ty la laki diluar sne mmg peranghai korg mmg mcm nih ke?? (burok betul) hahahahha sbb sume bnd dilabelkan dgn laki...aiiiyyooooo

Tapi sekasar2 aku,seganas2 aku, sesuka tdo lambat, sesuka2 makan,sesuka tgk bola aku aku tetap ber'BINTI' lagi taw, suka tacing2 nih, aku tetap akan kawen ngan kaum ADAM, akan mengandung kelak......hahahhaha JGN MENAFIKAN fakta ini....hahahahha (yg nih laki xley buat kan??)

--------------------------------------------

bila org nak ckp dengan aku,

"tiqa ko nih mcm perempuan r"..... akan aku amin kan doa korg semua...
nih x bile aku dressing cam pompuan skit korg dah usha pelik jek mcm aku xpkai baju jek....
siap tegor lg
"tiqa ko mcm pelik jek hrnih"..hahahaha hampagas betul... bkn nk bg kata semangat ckit...aduhai..

kalo shopping sme2...aku usha2 r bju2 dress pompuan2 nih...korg ckp mcmnih plak
"Aku rase bju nih xsesuai r tuk ko tiqa sbb ermm byk sgt bunga-bunga cintan kat cni"...hahaha



Kalo aku pakai cam nih ala-ala perempuan melayu terakhir korg TUTUP MULUT....hahahahaha


Cantek kan??

p/s : nama : nur atiqah binti ahmad..