Monday, June 13, 2011

Tanpa Perancangan

kali nih aku nak citer citer sikit pasal mmber aku masa belajar kat teknik muoo..hehehe...

12/6/2011 - Hari kami berkumpul even xramai pun..hahaha 5 org jek kot... ni pun sebab yan kahwin.. hehe..masa dia kahwin nih just yang dtg pun xramai sbb mgkin die jemput xramai... tp yg dpt dtg aku,lin (kecik), mashitah, suffy dan tentu nya pengantin yan.. yang dijemput xdpt dtg izudin n mazwan n syed... yang si izudin ni sbb kakak die kahwen belah laki, mazwan plak sepupu kahwen kat jb and lg sorg nih syed malu nk dtg kalo aku dibenarkan ketuk kepala die nih mmg aku ketok2 kan haha mcm anak pompuan nak malu......apa pun aku nak ucapkan TAHNIAH YAN...jadi lah isteri yang solehah bukan soleh soleh soleh hahaha....:))


Abes jek majlis nih si suffy ni ajak la kuar tgk wayang kat Melaka esok nya...Tapi aku awal2 ckp aku nak balik U xdpt join....alaaaa... Suffy bg sugesstion 'ala kt g pagi la ptg ko dah boleh balik'..ok la mcm tuh.hehehe...'tp lg best kalo tgk kat bp' aku ckp..haha 'bole hntar aku balik skali' ..kekeke... Lin pun mengiyekan aku ckp..hahaha mmg sayang ko lin.... Terus toleh belakang tanya mas "mas nengok wayang yok esok'. dengan muka serba slh mas jwb 'alaaaa.... aku dah janji ngan adik2 aku nak kuar g jln2"....hehehe xpe mas...ko mmg kakak yg baik!..wa tabik lu beb.. so yg kuar esok aku,suffy,lin....tempat xtau lg.....

Malam tuh aku msg lin ty tmpt, hampir 10 msg duk bincng psl tmpt jek, akhir nya BATU PAHAT menjadi tempat tujuan esok...yeeaaahh aku senyum xterkata sbb xyah pk pasal masa nak balik U sbb dah dekat dah... "pe kata ajak syed skali,kang ckp xajak plak".. tapi aku msg pkul 3 brung hantu mcm aku jek xtdo lg.so lin balas pun pg...'ok'..akhirnya si syed pun join...hahah mmg xde perancangan..mmg mcm bidan terjun! msg2...

Hari Kejadian,

Adik kesygan wa hntr g masjid dekat umah lin, sbb situ lah tmpt kami jumpa esok... aku la org pertama smpai dekat masjid tuh...then lin smpai, xlama tuh syed smpai.... hampir 1jam tukang driver kami suffy pun smpai.... hahaha terkejut tgk kete suffy sbb die bawa adik2 perempuan die join skaki....hehehe.. hahahaha Aku terkejut sbb ape??? perghhh aku belum jumpa kawan2 laki aku kuar ngan member bw adik2..Lu sorg jek suffy aku jumpa....lagi sorg kawan yang aku tabik!!

Dalam perjalanan kereta tuh,kitaorg nih mmg tak henti2 berbual2 masa kedajalan kat sekolah dulu...hahaha.....tapi antara 4 org nih yg plg lame aku xjumpa si Suffy n Syed la....kalo Lin nih ade jugak aku berhubung pas habes sekolah.. si suffy nih hmpir 7 thn xjumpa ,last jmpa form 4... si syed nih abes spm lsg xjumpa... hahah yg xberubah2 si syed ngan lin laaa.... si syed nih kecoh dr sekolah dulu xhabes2, rambut dr sekolah smpai skang maintain jek n lagi 1 kurus memajang jek...haha.. yang si kecik ni pun sama..kurus kecik die nih haha yg berubah just dah berspek jek la n dah bergaya (plg penting)... plg berubah aku tgk si suffy nih ....nampak matured r sikit dr dulu,bdn pun dah mcm body builder, rambut pun dah mcm ala2 korea n plg penting dah stail dah sorg mmber aku nih.....

Sepanjang perjalanan tuh ktorg mmg berbual jek psl time sekolah bukan berbual ape buat skang..hahaha sbb mmg aku rindu time sekolah dulu...rindu sgt2..sbb dulu budak2 kelas aku kat teknik mua batch 2004/2005 plg dajal budak klas ktorg laaaa....hahahahah smpai cikgu BI kami xthn dpt klas tuh...kekeke nsb la cikgu.... tp Alhamdullilah dajal2 pun dah jadi org pun masing2...hehehe xsedajal dulu...

Belum sampai Square One,adik bongsu si suffy nih muntah2 kat dlm kereta. kesian aku tgk dia..xmemasal kena bersempit2 kat dlm kete..hehehe... Smpai jek Square One,si Suffy belikan baju baru tuk adik dia nih...Ktorg pun g la cr tiket nk tgk wyg...Hasil perbincngan kami ber 3 X-men menjadi pilihan..hehehe tp tiket kul 2.45..ktorg beli tiket kul 12.30...lame tuh nak tunggu..then ktorg g mkn... hahaha Smpai jek kat Rengit kopitiam. kami rancak giler berbual2....dr start duk smpai la nak blah......mmg xhenti2 berbual jek psl sekolah dulu...hahahah..dasyat rupernyer penangan xjumpa lame nih ekh???hahahha.. yg aku kesian kat adik2 suffy la lame menunggu ktorg berbual2 kat kopitiam tuh..tp ikut jek laaa..hahahahaha.....

Abes jek x-men , sume dok cerita pasal X-Men plak..hahah ayt siut dr Suffy.. 'Tika ko phm x cerita td" mcm siut jek...hahahahha.... Sume dok cr toilet sbb kesejukan dlm panggung..hehehe... Setel sume duk dpn pintu square one. sume xtau nak kemana...hehehe aku ckp 'aku balik laa...'. Then diorg hntr aku balik U..heheh dan seterusnya aku xtau pe jd..hehehe


'THANK GUYS for Story Without Planning'

Harap lepas nih kita xputus persahabatan mcm tuh jek even masing2 dah ada keluarga sendiri... Ok sape2 volunteer nak handle reunion.... Jumpa Di Re-union PKED kalo ade umor yg pjg..InsyaAllah..:))))

PKED is the best among the best.. 'SAYANG KORANG'.

*menulis entry sambil tersenyum bila igt kenangan masa sekolah dulu..heheheh.. :)). xdpt share gmbr g tgk wayang sbb ktorg terlalu syok berbual smpai lupa nak ambil gmbr ber4..heheh:))

No comments:

Post a Comment