Sunday, June 26, 2011

askar TUDM vs Jurutera

Dalam setiap kehidupan seseorang mst ada cita2 kan??hehe kali nih bukan nak cerita psl cita-cita kita dah besar dah..tapi masa zaman sekolah dulu...

Bila cerita pasal cita2 nih aku terigt masa aku sekolah rendah dulu. cikgu slalu tanya pasal cita2 bila dah besar..perghh siap describe skali kenapa kita kena ada cita. Then satu hari nih, cikgu suh ktorg g dpn tulis cita2 masing-masing dekat papan hijau.hahaha masa nih keluar la semua cita-cita, paling best ada tulis nak jadi mahathir beb.mmg salute giler! majoriti budak2 nih tulis cita2 adalah cikgu.termasuklah aku yang dari kecil nak jd cikgu, dan ada yang tulis nak jd doktor la nak jadi pramugari la dan macam2 la..nasib baik xde tulis nak jadi pemain bola sepak negara.hahah sbb apa kami nih semua perempuan celah mana plak nak jadi pemain bola sepak nih..hahaha



Tapi bila kami semua dah besar nih kan kebanyakkan kawan2 yang sama sekolah rendah ngan aku ni berkerja bidang perubatan ada jadi doktor la,farmasi ,jururawat laaa... tapi paling byk jururawat la biasa la sekolah semua perempuan.hehehe.. tapi xde pun aku nengok jadi mahathir pun,nasib baik jadi mahathir xjadi najib.-.-"....hahahahhaha (jahat sey aku).


..................................................................


aku nih pun konon nak jadi cikgu mula nya,tapi smpai sekolah rendah jek.haha sbb menengah aku dah xde cita2.smpai la aku habes sekolah.aku semangat gile nak jadi tentera TUDM,sampai sekarang aku semangat sgt. Tapi bila aku ckp kat Tuan Besar,dia xbagi aku mohon..aku mmg frust giler2 r..huhu
"abah ada 4 orang anak,3 orang laki, sorang pompuan.. yg 3 org laki nih xde pun nak jadi askar tapi yg pompuan sibuk2 nak jadi askar.no!"

Tuan Besar nih mulut dia byk makan garam,so aku pun ikut jek la...Habis jek diploma,aku ckp lagi nak mohon askar TUDM.Dia xbagi aku join askar.aku pun senyap jek la..tapi nih dah besar sikit kan..hahahha aku pun jadi jahat..aku pun mohon senyap2 tanpa pengetahuan dia, aku mohon btul2 lps aku habes diploma masa tuh aku lepak 3 bulan kat KL.alang2 TUDM ade wat requirement aku pun mohon la senyap2..hahahahhaa smpai skang xde respons.hahahah mmg doa bapak gua nih termakbul!-.-..huhu tapi aku tetap akan mohon lagi lepas aku abes degree nanti....arghhh aku nk bawa air force..xdpt bw dapat pegang pun jadi beb!!!!! harap2 kali ni bapak aku bagi aku mohon TUDM...


Sebab utama aku nak TUDM sbb ia adalah TUDM..hahahah! weh aku nak bawak air force tau!.paham x??err...tapi kali nih kalo xdpt bw dpat bahagian kejuruteraan TUDM pun aku bersyukur...weh semat kot askar nih...TUDM displin tinggi kot.bgus tuk aku yg xdak displin nih..hahaha....

JURUTERA bukan impian kerjaya aku...tapi aku tetap kena tempuh sebab aku dah mengadap bidang kejuruteraan nih 8 tahun dari zaman sekolah lagi..huhu..tapi kalo diberi peluang jadi askar TUDM mmg aku sambor dulu..hahaha!...

akan aku bawa ko!!heeeee:D


askar TUDM vs Jurutera
(yang mana akan jadi kenyataan)
(elak2 aku jadi pengajar je)
hahahaha


*Buat entry nih sambil tgk Final Maharajalawak Sepah..mmg tergelak-gelak beb!..mmg lawak giler diorg nih


3 comments:

  1. Best of luck babe..
    Aku doakan kite same2 dpt kejar cite2 kite yg terhalang.. hehehehe

    ReplyDelete
  2. hehehe tq..sedih kan...bile org xbagi kt buat ape yg kt nak...

    ReplyDelete
  3. liya...cita2 ape yg terhalang liya?? polis ke??

    ReplyDelete