Wednesday, February 23, 2011

kelebihan anak perempuan tunggal

ermmm tajuk entry aku agak kepoyoaan sikit la....haha wellll i'm only a girl in family...... aku nak kongsi sikit la kelebihan jadi anak perempuan tunggal ni......

Kelebihan anak perempuan tunggal......


  1. Barang xmain la kongsi (barang persendirian ok)
Memang kelebihan paling seronok berbanding adik beradik ramai perempuan. hahaha nape aku ckp cam ni kan sebabnyer korang pk la.. xpayah kongsi2 bilik2 ngan adik-beradik lain (xkan nak tidur ngan adik2 laki kan). yang paling penting bile kahwin nanti...hahah xpayah nak berebut2 bilik tidur... :D (buat comel2 plak). Xde gado2 daaaa....
Kalo tang baju2 nih mmg best, xde baju turun menurun kne pakai, dr along smpai la ke adik pakai baju yg sme jek..tp golongan ni paling best nye xde kongsi2. xkan la abg @ adik laki nak pakai skirt @ baju2 ladies kannn.....kannn....kannnn... (*.*)v



2. kasih sayang melimpah ruah sampai xtercapai akal.....


Kalo dalam adik beradik nih paling best...hahahahah kalo gado2 ngan adik2 laki nih..selalu dimenangkan adalah golongan ini laaaa...sbb ape..dah la tuh "dia tuh kan pompuan, kalo xde die dah xde da perempuan lg dlm umah ni" ayt Puan Besar...hahaha makin besar r kepale.....

Ni yang paling xboleh blah nih, perghhh perhatian yang memang melimpah ruah... Puan besar n tuan besar orang paling2 riso kalo keluar rumah g jalan2... every 15 minute msg or call 'bila nak balik,dah lama dah keluar'... takut sgt kita kuar merambu-ramba xtentu hala even umor ko dah 2+....hahaha best x?? =.=.. lagi 1 kalo ckp esok nak keluar, kuar la soalan2 police pencen kat aku.... mcm2.... smpai aku mls nk pk.. =.=




3. bakal jadi isteri solehah..hah....


Yang tang nih paling sesuai tuk golongan laki cr isteri2 solehah ( tp kalo rumah xde maid la).... nape aku ckp cam nih?Sebabnya sgala kerja2 rumah golongan ini yang akan buat sendiri tanpa bantuan adik-beradik la. dari mengemas,membasuh ------> memasak semua dibuat sendiri, kira2 assistant Puan Besar la nih....

tapi ade yg ckp 'untong adik2 pompuan boleh tolong buat kije rumah.'.. meh aku habaq mai sikit aku xsokong bnd nih.... antaranya sebab kalo buat kerja rumah kena bahagi2 kan tugas.. ok

along - basuh basuh baju,sidai baju, mop lantai
angah - masak, kemas dapur, basuh pinggan.
adik- kemas rumah, bersihkan tingkap, cuci lantai n longkang.....

adik ' perghhh mane aci along kije sikit jek , adik kne buat kije banyak' ahhh adik xmo buat.....

xke gado gitu... lagi 1 kalo kije2 nih mcm tuh jek yang angah reti masak jek.xreti kemas rumah.... (selamat aku sorang pompuan even penat gilerrr buat benda ni sorang)


4. BONZER ramai ooooo...


Yang ni paling best taw..haha ramai backup besar kalo golongan kami nih kaco oleh laki-laki yang agak meroyan kan kat kami..hahahha (giler perasan minah ni).... mmg takut nak kacau larr.. ce try r..heheh mau makan tangan +kaki +kepala (keras betul kapla)..hahaha..Bonzer2 nya adalah abang,adik-adik laki , bapak misali gua bai... hahaha..


5. Kahwen kompom meriah!

Ini sudah semestinya bai, kalo kahwen mmg sah2 meriah kalo bole najib tuh pun parent nak jemput.kalo boleh nak tumbang kan lembu+unta+kambing+ ostrich (hah??) +segala binatang nak dihidangkan. Semua kawan2,sedara mara ceruk mane tah + xpernah jumpa pun bole kenal r bai...hahaha xkan nak buat kecik2 kan..anak pompuan sorang 1st time lg tuh buat majlis kahwen (ni kalo aku langkah bendul)..hahaha sbb aku tgk abg aku nih xde perasaan nak kahwen dlm ms terdekat kan...hehehe



ok la ni just 5 point jek aku kongsi kalo ikutkan banyak lagi....
aku xckp adik beradik perempuan ramai nih xbest..haha tp
ni pengalaman aku as a 'only a girl' besttt wooo....
lagi best kalo dpt bongsu perempuan & perempuan tunggal...
layanan bak puteri beb yang nih...
tp aku bersyukur ape yang aku ade sekarang.......
ade mase aku citer plak kekurangan 'only a girl'...



*Setiap manusia ade kelebihan dan kekurangan... sebab manusia nih mmg dicipta pro n contra..

No comments:

Post a Comment