Saturday, July 9, 2011

kawan kita

KAWAN??

bagi aku sekali aku dah berkawan sampai bila-bila aku akan berkawan.. bagi aku kalo kita jujur dengan kawan-kawan kita.insyaAllah kita pun rasa senang hati..xgundah gulana hati ini (ceh).. Sepanjang hidup aku, aku dah kawan dengan ramai orang baik laki, perempuan atau yg bengkang bekok nih..semua ada kelebihan dan kekurangan..termasuk la aku kalo berkawan.

Aku adalah orang yang paling senang ditipu oleh kawan sbb aku terlalu percaya oleh kawan dan aku disedarkan ditipu oleh kawan adalah kawan lain yg sedar aku dimain-mainkan.. Bagi aku xperlu la kita nak bermuka-muka dgn org lain tp depends pada keadaan... (sometime mmg perlu bermuka-muka untuk jaga air muka masing2)..

bagi aku 1 jek..kalau aku rasa xselesa berkawan dgn orang aku akan belah @ tarik diri pelahan-pelahan dari orang tuh..Kita rapat dengan seseorang tapi kita seronok berkata-kata mengenai kawan kita tuh depan orang lain..smpaikan orang lain tuh sgt2 xselesa berkawan yg dikatakan itu.. ini antara sbb aku belah dari berkawan(rapat)...aku xkisah dikatakan bermuka-muka kalo jd mcm nih sbb hanya Allah je yang tau apa yg aku lakukan..

Tapi mcm awal2 aku dah ckp 'sekali aku dah berkawan sampai bila-bila aku berkawan' ini adalah prinsip aku..even aku xselesa berkawan dgn seseorg.. aku ttp akan anggap dikawan bukan musuh aku... 'ini janji tapi pasti puuunnn'..

tak payah kalo berkawan terlalu ramai..tapi dalam masa yg sama mengata kita... dan hanya mencari kawan hanya dalam ssh jek..tp time senang hanya mencari kawan yg sama2 senang.. jadi la pendengar yg baik kepada kawan2 kita. Jgn masalah kita jek kawan kita nk dengar so sama la menjd give n take yg baik..sbb lama kawan kita akan menjadi sgt bosan dgn perangai kita..

Bila berkawan, jangan berkawan hanya tgk pada kebendaan...kalo dilahirkan dalam keluarga yg senang xkisah kalau nak berkawan pd kebendaan...tp dilahirkan dalam keluarga yang sederhana tp hanya berkawan dengan kawan yg berharta..myb boleh menceritakan harta2 yg dia ade kot..huhuhu..




aku xckp aku nih perfect bila berkawan..
sbb aku pun ada buat silap bila berkawan..



*entry nih mg sgt jujur dr hati aku..apa yang aku rasa bila berkawan..


No comments:

Post a Comment